3.17.2016

Spices in Sri Lanka 3 スリランカのスパイス 3  

Do you know Vanilla Salt?  I wrote about Vanilla tea and Vanilla sugar before on the blog.  When I visited the market, found the Vanilla Salt.  It was a little surprise for me to see it as my image of vanilla is usued for sweets.  Once we tried the vanilla salt, we found it is good for cooking, too.  Fish, meat, egg, and vegetable.   It suits to everything.   Tasty on fried things like fried potato. 
 
バニラソルトってご存知ですか?以前、バニラ紅茶バニラシュガーについてブログで記事を書きました。バニラと言うと甘いもののイメージでしたが、マーケットに行ったときに、バニラソルトを見つけ、小さな衝撃を受けました。早速、料理にも使ってみました。使ってみると、魚、お肉、卵、野菜、何の料理にも合いますし、とくにフライドポテトなどの揚げ物にも合いましたよ。
 
 Closed up the salt....  Can you see the crumb of vanilla spice in the salt?
塩の中に、バニラの破片が入っているのが見えますか??

No comments: