2.15.2012

Homemade Miso Soybean paste 味噌作り

It was a shop holiday yesterday so that we made Miso soybean paste.    The photo is mushed soybeans mixed with rice and salt.   After this, we have to seal and keep away from the air.   We have to wait for a several months to eat.   Our Miso soup is home made and happy to know the existence of a lot of fan both foreign customers and Japanese customers.   We hope you enjoy the taste.
After making Miso, we cleaned up the kitchen as the water boiled soybean can remove the oil easily and we can make the kitchen clean without soap!  It's a natural power!

月曜日は、臨時休業をし、お客様には大変ご迷惑をおかけしました。また、本日から通常営業致しますので、どうぞよろしくお願い申し上げます。
昨日は、定休日でしたので、その時間を利用して味噌作りを行いました。以前は、始業前に作業をしていましたが、仕込みの時間に重なると丁寧に作業ができないので、休みの日を利用することにしました。写真は、大豆をミンサーでつぶした後に、米麹と混ぜたところです。
大豆を煮ると煮汁が出るのですが、実は、その煮汁で掃除をすると、キッチンがピカピカになるのです。最初は、この作用については知りませんでしたが、こぼれた煮汁を拭いたら油が綺麗に取れて美しくなったので、あらゆるところを試しに拭いてみたら、洗剤を使わなくても綺麗になったのです。煮汁に含まれる成分が油汚れを吸着するのかもしれませんね。と、言うことで、味噌作りの後は、キッチンの掃除大会となりました。

No comments: