8.16.2010

Japanese local food 高菜のおむすび



This is a Japanese local food - rice ball wrapped with the pickled leaf. It reminds me the food rice or meat wrapped with grape vine leaves. Rice balls are common but the one wrapped with the pickled leaf maybe a local food. Rice balls are easy to carry and good pick-nick lunch as well as switches in Japan. Nowadays, we can buy them at the 24hours open stores. There are much varieties and you can add any relishes as you like. The common relishes are grilled Salmon, Maldive fish, Pickled plum, Seasoned sea-plants, fish-eggs and etc.
We had it for the breakfast. It is our signature home food. ;>

本日のまかない飯です。高菜の漬物でくるんだ、高菜のおむすびです。中には、鰹節を入れました。時間がないときは、手がこんだように見えるので、おむすびを作ってごまかします。w

2 comments:

Anonymous said...

今日は、かなり英文と和文が違いますねえ。
でも、高菜あるんですか?

Cafe Japan 0777-263564 / 0777-263565 20/23, Fife Road, Colombo 5 said...

こんにちは!いつも、内容を変えてるつもりです!今日の話題は特に、日本人の方には、写真と題名だけで説明は不足かな・・と思いましたので、ずいぶん簡単な日本文でしたね。高菜は、日本のものです。タイには高菜がありましたので、ここでもあるかもしれません。