7.17.2010

Sardine with Japanese basil いわしの大葉揚げ(2種)

We have fish set meal. It is different everyday since we decide the menu depends on the fish which we can get on that day. These are both Sardine with Japanese basil. Sardines available in Sri Lanka are large in size and the meat is thick and tasty. Small ones boiled with soy sauce can be eaten whole including bones and are healthy as well. It is a popular fish in Japan as well but the number of Sardine is getting small and becoming expensive. This is "deep fried sardine with basil" that I had for today's lunch. Though they look too large and I wondered if I could eat them, I could finish it all easily.

日替わりでお出ししている魚定食の一つ、’いわしの大葉揚げ’です。てんぷら風とフライの2種です。スリランカで手に入るいわしは比較的大きくて、身も厚くて美味しいです。小ぶりなものは、醤油で炊きますが、これも骨まで食べれて体にもいい感じです。お昼に、いわしの大葉揚げを食べました。あまりにも大きいので、食べれるか心配しましたが、ぺロリと食べてしまいました。

2 comments:

Anonymous said...

イワシ美味しいですよね。私は、小さめのイワシを生姜煮にしたのが好きですよ。ところで、大葉はどうしてるんですか?
スリランカで取れるんですか?

Cafe Japan 0777-263564 / 0777-263565 20/23, Fife Road, Colombo 5 said...

こんにちは!大葉は、残念ながら、スリランカでは手に入りません。栽培されているところもあると聞きましたけど・・・。うちは、しょうがないので、日本から取り寄せてます。結構、お召し上がりにならないお客様が多いんですよ。