6.30.2009

Free Magazine on ANA 翼の王国



My friend 'R' sent me a magazine from Japan. When he went abroad on his business trip flying by ANA, he found the article about Sri Lanka in the ANA's magazine. It is written in Japanese though, the article was superb and telling the Sri Lankan beauty and culture focusing on BAWA's mind. I recognised how he influenced the Asian countries. There were many articles about BAWA in Japanese as well though, I think this is a good article.

友人がANA発行の「翼の王国」を送ってくれました。海外出張にANAで飛んだ時に偶然見つけたのだとか。こうやって、思い出して送ってくれるところが何ともにくいじゃないですか。(笑)
肝心の記事は、スリランカの魅力をBAWAを通じて書いてあり、勉強になりました。BAWAについては色々な雑誌で取り上げられていますが、いい記事だったと思います。写真もすごく綺麗で、スリランカに来たいな~と思う観光客が増えたらいいなあと思いました。
余談ですが、同じ雑誌の中に横浜銘菓「ありあけ 横濱ハーバー」の記事が。一度は、惜しまれつつ姿を消したものの、2001年に復活したのだとか。恥ずかしながらその事実は知らなかったのですが、あの美味しい「ハーバー」が復活してくれて嬉しいなあと思いました。また、食べたい!!

3 comments:

Anonymous said...

7月中旬一時帰国予定ですんで、忘れなかったら、買ってきましょう。

Cafe Japan 0777-263564 / 0777-263565 20/23, Fife Road, Colombo 5 said...

そっか!晶さんはヨットマンだから、ゆかりがあるんだ~!おぉぉぉぉぉぉ。夢に見ます。

Anonymous said...

ヨットとお菓子は関係ないですね。家が横浜に近いから。東京だけど、一番南で、隣は川崎ですから。