7.21.2008

Manga 漫画


私は漫画が好き。もちろん、カフェジャパンにも漫画を揃えています。
最初は日本から持ってきた漫画を少しずつ店に置き始めたのが始まりです。一番最初の店舗は漫画を置くスペースがなくて、時々漫画を入れ替えて置いていました。今は、お客様から頂いたりして、だいぶ数も増えました。いずれは、日本の漫画喫茶レベルまで行けばいいと思っていますが・・・・。遠い話ですね。。。
私も実は読んだことのない漫画がいっぱいあります。最近読み始めて面白いな~と思ったのが、「海皇紀」。今、36巻まで出ています。私もまだ、やっと18巻を読み始めたところです。船が好きなので、船が一杯出てきて、専門用語も出てくるところ、操縦している場面も好きです。
漫画にはスポーツものもいっぱいあります。野球、サッカー、テニス、ゴルフ、バスケットボールなどなど。私が小さい頃には「キャプテン翼」がはやり、サッカーがとても人気でした。
小さいときに、もっと色々な漫画を読んでいたら、違った職業に就いたかも・・・と思ったりします。例えば、モンキーターン。あの漫画を読んで、競艇選手という職業があることを知りました。
漫画を読んで笑うことも泣くことも、感動することもあります。漫画で色々なことを学びました。

I like Manga. I have read and watched at a number of manga books. When I was a child, the manga about a boy who likes foot ball was popular among us and both boys and girls played football after school.
There are Manga in Cafe Japan. At the first time, we have placed some of our Manga books at Cafe Japan and then some customers left us Manga and step by step the number of manga books were increased.
There are many kinds of manga stories and I have laughed at, cried, and been moved by Manga books. There are Manga about sports and drama. Baseball, football, tennis, golf, basketball and so on. Still I have some manga which I have never read. Now I'm reading Manga about the king ruling the sea and having a lot of ships. I like ships and it is fun to know about the mechanism and structures of many kinds of ships.

No comments: